Janssen nyhetsbrev - med fokus på vård och omsorg

Under ett halvt sekel har Johnson & Johnson samlat ett flertal innovativa läkemedelsföretag under ett och samma tak, men vi har haft flera olika namn såsom t.ex. Janssen-Cilag, Centocor och Tibotec.

Idag är vi samlade under ett gemensamt namn; Janssen Pharmaceutical Companies . Vi delar samma vision att inge hopp om förbättrad hälsa för miljontals människor världen över.
Genom att samarbeta över gränserna, har vi nu möjlighet att dela med oss av våra kunskaper och frigöra ytterligare resurser för vidare forskning och utveckling.

I samband med att vi lanserar vårt nya namn och logo, har vi beslutat oss för att ge ut ett nyhetsbrev tre gånger om året för att höja intresset och kunskapen kring viktiga och aktuella frågeställningar som vi, tillsammans med andra aktörer i samhället, aktivt söker lösningar till. I detta nummer kommer vi fokusera på forskning och återinvestering samt samtalets betydelse för patientens hälsa.

Under årets Almedalsvecka kommer vi vara på plats och driva, för oss, viktiga frågor. Ett seminarium handlar om patientkvalitet och ersättningssystem inom vården. Det andra seminariet gör vi tillsammans med Karolinska Universitetssjukhuset och Umeå sjukhus och det kommer handla om regionala cancercentra och dess för och nackdelar.

Vi önskar dig trevlig läsning!

Lars Johansson
Managing Director Nordic