Abacus projekt nominerat till Årets Byggnad 2017

Abacus projekt nominerat till Årets Byggnad 2017

Abacus nyinflyttade bostadskvarter vid Tuvanparken har nominerats till Årets Byggnad 2017 av Sundbybergs stad. Kv Förrådet med 115 lägenheter ligger intill det gamla elverket på Hamngatan som med sin vackra tegelfasad inspirerat till de nya byggnadernas fasader i cortenplåt och roströd puts.

Med den nya tävlingen Årets Byggnad vill Sundbybergs stad lyfta fram projekt som bidrar till en varierad stadsbild med god arkitektur. Tävlingen avgörs genom röstning på www.sundbyberg.se och vinnaren presenteras på Vårmarknaden den 31 maj.

- Vi är stolta över nomineringen till Årets Byggnad 2017 och glada att vårt projekt är ett uppskattat bidrag i Sundbybergs stadsbild. Som en lokal aktör med huvudkontor i Sundbyberg är vi extra glada att kunna bidra till kommunens framtida utveckling, säger Josa Lundbäck, vd Abacus.

Byggnads AB Abacus grundades redan 1942 och är idag ett välrenommerat byggmästarföretag på Stockholmsmarknaden. Vi förvärvar mark, utvecklar bostadsprojekt samt bygger och förvaltar såväl studentbostäder som hyres- och bostadsrätter i Storstockholms bästa lägen. Läs mer på www.abacusbostad.se

Järntorgetkoncernen är verksamma i Stockholms och Uppsala län inom byggnation, projektutveckling av bostäder och förvaltning av egna fastigheter. Koncernen har 3000 bostäder i planarbete och producerar cirka 400 vackra, funktionella och moderna bostäder om året. I koncernen ingår de helägda dotterbolagen Järntorget Bostad, Järntorget Bygg, Järntorget Fastigheter och Abacus