Järntorget förvärvar i Storängen i Huddinge

Järntorget har förvärvat en utvecklingsfastighet i Storängens industriområde vid Huddinge centrum. Fastigheten ingår i en detaljplaneetapp som påbörjas under hösten 2017.

”Området vid Huddinge centrum är ett attraktivt bostadsläge och vi ser fram emot att delta i stadsdelens fortsatta utveckling”, säger Martin Arkad, vd Järntorgetkoncernen.

Järntorget bedömer utvecklingspotentialen på fastigheten till ca 330 bostäder (ca 28 000 kvm BTA). Förvärvet i Storängen är ett strategiskt tillskott i Järntorgets projektportfölj, då ambitionen är att öka koncernens produktion från cirka 500 till 1000 bostäder årligen.

Järntorgetkoncernen är verksam i Stockholms och Uppsala län inom projektutveckling och byggande av bostäder och förvaltning av egna fastigheter. Koncernen har ca 4000 bostäder i planarbete och producerar årligen ca 500 vackra, välplanerade och högkvalitativa bostäder. I koncernen ingår de helägda dotterbolagen Järntorget Bostad, Järntorget Bygg, Järntorget Fastigheter och Abacus.

Vi på Järntorget drivs av en vilja att göra mer än att bara bygga hus. Bostäderna vi bygger ska bidra till en attraktiv och levande stadsmiljö, med mångfald och variation. Vi vill bygga en stad för alla.