Året om erbjuds konferenspaket med tydligt hållbarhetsfokus i Järvsö.

Järvsö Konferens först ut att erbjuda hållbara konferenser

Som en del i en stark utveckling för konferensbranschen erbjuder nu företaget Järvsö Konferens skräddarsydda och hållbara konferenspaket som den första aktören i Järvsö. Här fokuserar de på miljömedvetenhet, affärsstrategi och inspiration mot företag som söker att förbättra sitt hållbarhetsarbete.

Järvsö har uppmärksammats som den första orten i Skandinavien att uppnå certifiering från Global Sustainable Tourism Council (GSTC), vilket utmärker destinationen som en stark ledare inom hållbarhet. Företaget Järvsö Konferens, som är aktiv på denna innovativa plats, presenterar nu specialdesignade konferenspaket som syftar till att integrera hållbarhet i varje aspekt av företagsmöten.

- Att kunna erbjuda företag möjligheten att uppgradera sitt hållbarhetsarbete i Järvsö känns både viktigt och spännande. Vi har en mängd inspiratörer som delar med sig av sina erfarenheter. Det är en stolthet att leda vägen mot ett hållbarare Järvsö och ge andra möjligheten att följa efter, säger Thomas Rosén, VD för Järvsö Konferens.

Dessa konferenspaket finns året om och innehåller unika element som föreläsningar om Järvsös hållbarhetsarbete och GSTC-certifieringen, besök på lokala attraktioner som den unika träbyggda padel- och aktivitetshallen och Vildriket - Nordens Vildmarkscenter, en av Nordens ledande organisationer för bevarandet av biologisk mångfald.

Den viktiga upplevelsen kring maten under konferensen har fokus på lokala producenter, restauranger och råvaror. Dessutom erbjuds utbildning och inspiration kring Agenda 2030 och hållbarhetsmål, samt upplevelser och gruppaktiviteter som främjar välbefinnandet hos deltagarna.

- Vårt engagemang sträcker sig till att noggrant välja samarbetspartners i Järvsö som delar vår vision om ständig förbättring inom hållbar utveckling. Det kan inkludera att använda lokalt odlad mat, att de aktivt jobbar med minskat matsvinn eller att vara transparenta i hur de mäter sitt hållbarhetsarbete," förklarar Tomas Rosén.

Ett ytterligare steg mot hållbarhet är att uppmuntra konferensdeltagare att resa hållbart, som att välja tåget till Järvsö. Detta kompletterar konferensupplevelsen genom att förstärka värdet av miljövänliga val genom hela resan. Efter avslutad konferens får företaget ett diplom där det framgår vilka hållbara val företaget gjort i hela leverantörskedjan under sin konferensresa.

Kontakt och mer information:

Järvsö Konferens
thomas@jarvsokonferens.se