Jojka tecknar avtal med NetOnNet och SIBA

Stockholm den 7 februari 2014

Jojka inleder samarbete med NetOnNet och SIBA

Jojka har tecknat ett samarbetsavtal med NetOnNet och SIBA. Samarbetetsavtalet innebär att Jojka per omgående blir deras SMS leverantör av interaktiv kommunikation. NetOnNet och SIBA har en betydande kundstock vilken fortlöpande växer. Inledningsvis uppgår det årliga ordervärdet till storleksordningen SEK 500 000 -750 000.

Jag är oerhört glad att kunna presentera vårt nya samarbetsavtal. Att vi får möjligheten att arbeta med NetOnNet och SIBA är mycket glädjande. Det är också ytterligare en bekräftelse från marknaden på att våra produkter möter marknadens högt ställda krav. NetOnNet och SIBA tillhör vår prioriterade målgrupper varför detta samarbetsavtal är av stor betydelse för oss, säger Rutger Lindquist, VD för Jojka Communications AB i en inledande kommentar”

SMS-marknadsföring och kommunikation med nya och befintliga kunder är rätt använt mycket effektivt. Det är i många fall helt obruten mark där aktörerna har mycket att vinna på att vara tidigt ute. 98 % av alla SMS som skickas läses, 97 % inom 3 minuter.

Om Jojka

Jojka är en interaktiv kommunikationstjänst som hjälper företag och organisationer att kommunicera med kunder och anställda på ett effektivt sätt. Jojka har idag två olika produkter: en SMS-baserad produkt för mobil marknadsföring (Salesboost), samt en app-baserad lösning (Workforce) som gör det lättare för företag att hålla kontakt med den mobila arbetsstyrkan och hantera uppdrag. Företaget Jojka Communications AB är noterat på AktieTorget och har runt 500 aktieägare. Styrelsen innehar direkt och indirekt ca 40 % av aktierna i bolaget.

Rutger Lindquist, CEO Jojka Communication AB, rutger.lindquist@jojka.com