Jungheinrich tvåfaldig vinnare av årets truck

Jungheinrich tvåfaldig vinnare av årets truck

Jungheinrich vann två av fyra truckkategorier vid “International Forklift Truck of the Year Award” (IFOY) som hölls för första gången den 4 juni i Tyskland.

Jungheinrich vann truckkategorin “Motviktstruckar över 3.5 ton” med dieseltrucken DFG 540s som också finns som gasoltruck. Truckkategorin “Lagertruckar” vann trucktillverkaren med skjutstativtrucken ETV/ETM 216.

“Dessa utmärkelser är en ära för Jungheinrich och samtidigt sporrar det oss att fortsätta leda utvecklingen som trucktillverkare”, sade koncernchefen Hans-Georg Frey. "Vi gläder oss över att våra investeringar i forskning och utveckling får ytterligare internationellt erkännande.”

Vidare noterade Frey att ”International Forklift Of the Year Award” i framtiden kommer att bli för intralogistikbranschen vad “International Truck of the Year Award” redan är för lastbilsbranschen.

Mer information om IFOY Awards:

Jungheinrich AG är en av världens största leverantörer av truckar, ställage och lagerlösningar. Den årliga tillverkningen är över 85 000 truckar. Företaget har totalt 11 000 anställda och en omsättning på över 2 miljarder Euro. Jungheinrich Svenska AB är helägt av det tyska moderbolaget. Företaget har ca 130 medarbetare och en omsättning på över 300 miljoner kronor.
Besök gärna www.jungheinrich.se för mer information.Jungheinrich Svenska AB

Malin Millnert, pressansvarig, Jungheinrich Svenska AB