Lurvigt och varmt – här är varorna som trendar just nu

Lurvigt och varmt – här är varorna som trendar just nu

Det märks att kylan är på väg in över Sverige. Svenskarna rustar med lurviga, varma och ombonade textilier. Här är varorna som kunderna vill komplettera sina hem med just nu.

– Nu vill kunderna ha det mysigt. Filtar, plädar, överkast, mysiga kuddar och konstfällar är storsäljare just nu, säger Julia Johansson som är ställföreträdande butikschef för JYSK Vasa, Södertälje.

Vi går mot "mysets" årstid och JYSKs kunder uppdaterar hemmen med nya, varma textilier. Den eftertraktade färgpaletten är naturlig. Beige, sand, grått och latte är färger som ger hemmet en fräsh och ljus känsla, skapar en skandinavisk look och ljusar upp under den mörka årstiden.

BONDEROSE och KRONVIKKE
Fleecefilten BONDEROSE och kudden KRONVIKKE är två kundfavoriter i höst

– Vi har haft många kunder som kommit in och sökt vår fleecpläd BONDEROSE som har stora härliga fransar i kanterna. Den är både snygg och mysig att krypa ner under på kvällen så det är inte så konstigt att den säljer som smör, säger Julia Johansson som är ställföreträdande butikschef för JYSK Vasa i Södertälje.

Just nu är det plädar, sängöverkast och kuddar som de svenska hemmen uppdateras med. Gärna lurviga och varma, som pläden MYRFIOL eller prydnadskudden KRONVIKKE.

En annan storsäljare just nu är TAKS konstfäll som är prefekt framför den öppna spisen och för sovrummet trendar det mjuka och lyxiga överkastet ENGSTARR.

ENGSTARR _miljo
Bädda lyxigt med överkastet ENGSTARR