YouTube ett nytt och spännande sätt att nå kunderna

KakeldaxGruppen har sedan länge arbetat med sociala media som en del i sin marknadskommunikation. Bloggen KakelBloggen är ny uppe i 120.000 läsare, och i februari i år, startade man som ett experiment en egen YouTube kanal för enklare produktfilmer.

Undan för undan har kanalen utvecklats, med nya spellistor (butiker, produkter, reklamfilmer från TV mm).

Fram till nu, bedömer KakeldaxGruppen att satsningen varit en succé. och väljer därför att fortsätta satstningen med fler filmer som visar butikerna i den egna butikskedjan, produktnyheter mm.

I framtiden kommer sannolikt även filmer från återförsäljarbutiker, och kanske något mer tekniska filmer där man går in mer i tekniska frågor kring byggkeramik.

Sociala media är också ett sätt att skapa mer intresse kring bolagets hemsida, som sedan starten hösten 2009 haft över 375.000 unika besökare som läst över 1.100.000 sidor, där KakeldaxGruppen märkt en väntligt ökad aktivitet på hemsidan sedan man började arbeta med sociala media kopplade till hemsidan. Våren 2011 har hemsidan haft 140.000 unika besökare som läst drygt 500.000 sidor. En fördubbling av trafiken jämfört med innan man arbetade med sociala media.

Not: KakeldaxGruppens YouTube filmer har nu visats över 5.000 gånger sedan starten 20 februari 2011 (klicka här för KakeldaxGruppens YouTube kanal). Henriks "KakeldaxGruppen" kanal har också fått YouTube kompisar så som: Expressen, SVT, BBC, H&M, Audi, Volvo, SonyEricsson mfl.... Ebbas motsvarande videokanal har dessutom haft ytterligare över 4.600 visningar (Klicka här för Ebbas kanal)

• reklamfilm
  • reklamfilm på internet