KappAhl lanserar unik app för sin kundklubb

Nu i september lanserar KappAhl en unik app för sina kundklubbsmedlemmar. Med bonus på alla köp, enkel hantering och nära till personliga tips och inspiration för kunden har modekedjan skapat Skandinaviens modernaste kundklubb inom mode.
– Med alla medlemsförmåner samlade på ett ställe förenklar vi för kunden och får samtidigt en effektiv, personlig kommunikationskanal, säger KappAhls Marknadsdirektör Joakim Holmstrand.

Med lanseringen av sin kundklubbsapp förenklar KappAhl för kunden genom att lägga all medlemshantering i kundens smartphone. Kunden kan se sina köp, få sin bonus, inspiration, erbjudanden och kan handla direkt i sin mobil. Inga medlemskort och inga personnummer behövs längre i butik.– Vårt mål är att relationen med kunden ska vara enkel och smart, med insikten ”för kunden där kunden är”, säger Joakim Holmstrand.

Appen finns sedan tidigare i Norge där man överträffade uppsatta mål för antalet nedladdningar under första året. Nu tar KappAhl den framgångsrika digitala kundklubben vidare till kundklubbsmedlemmarna i Sverige och Finland samt inom kort även till Polen.

MER OM KAPPAHLS APP OCH MODEKLUBB

Appen är gratis att ladda ner och finns tillgänglig från den 1 september 2016 genom att söka på ”KappAhl” på Google Play och AppStore.

Kunder som inte vill installera appen i sin telefon kan istället samla poäng genom att visa körkort, uppge personnummer eller mobiltelefonnummer i kassan och få sin bonuscheck via sms.

När KappAhl 2011 startade modeklubben ”Life&Style by KappAhl” var det första steget i en långsiktig strategi att stärka relationen med kunden. Klubben är mycket framgångsrik och kundbasen omfattar idag flera miljoner medlemmar.

Joakim Holmström, Marknadsdirektör. Tel. 0705-90 84 19.
Charlotte Högberg, Kommunikationschef. Tel. 0704-71 56 31, charlotte.hogberg@kappahl.com.

• Mode

• modekedja
  • kundklubb
  • app

KappAhl grundades 1953 i Göteborg och är en av Nordens ledande modekedjor med närmare 380 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen samt Shop Online. Vår affärsidé är att erbjuda prisvärt mode i egen design till kvinnan mitt i livet och hennes familj. 38 procent av sortimentet är hållbarhetsmärkt.

2014/2015 var omsättningen 4,6 miljarder SEK och antalet anställda cirka 4 000 i nio länder. KappAhl är noterat på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.se