KappAhl öppnar Newbie Store i Väla centrum

Torsdagen den 25 augusti öppnar KappAhl upp dörrarna till sin fjärde Newbie Store. Denna gång har turen kommit till södra Sverige och Väla köpcentrum utanför Helsingborg.
- Vi är oerhört glada att det är en sådan stor efterfrågan på Newbie, och vi har nu beslutat att öppna ännu en butik, säger KappAhls landschef Anna-Karin Holck.
Den nya butiken är ett kvitto på framgången med Newbie, och att konceptet tas väl emot av våra kunder.

Den nya butiken kommer att ligga i ett attraktivt läge vid restaurangtorget i Väla Centrum. Butiken är på 80 m2 och inredd i den varma, omhuldade stil som har kommit att bli kännetecknande för Newbie. Newbie har sedan tidigare två butiker i Stockholm, i Mood- gallerian och Mall of Scandinavia, samt en i Oslo. På motsatt sida i köpcentret ligger även KappAhls nyombyggda butik.

Babykollektionen Newbie har varit en framgång från start och har sedan kollektionen lanserades, växt i omfång och har nu alltså en egen butikskedja. KappAhls designers tanke med Newbie-kollektionen är att skapa tidlösa plagg i 100% hållbara material – det mesta i ekologisk bomull – som även är hållbara i kvalitet, design och som lätt kan gå i arv. Egenskaper som går hand i hand med KappAhls hållbarhetsarbete. I Newbies sortiment ingår numer även storlekar upp till 128 och inredning för de små.

• Mode

• newbie
  • väla centrum

KappAhl grundades 1953 i Göteborg och är en av Nordens ledande modekedjor med närmare 380 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen samt Shop Online. Vår affärsidé är att erbjuda prisvärt mode i egen design till kvinnan mitt i livet och hennes familj. 38 procent av sortimentet är hållbarhetsmärkt.

2014/2015 var omsättningen 4,6 miljarder SEK och antalet anställda cirka 4 000 i åtta länder. KappAhl är noterat på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.se