Gå direkt till innehåll
Leif Lundell tillsammans med Peter Jarl. I bakgrunden syns kraftvärmeverket i Björkborn.

Ny marknadschef - han tar över

Vid månadsskiftet tillträder Peter Jarl tjänsten som marknads- och kommunikationschef och ersätter Leif Lundell som har valt att gå i pension under våren. Peter har arbetat länge inom företaget och har en gedigen kompetens inom området.

Peter Jarl har de senaste 15 åren varit ansvarig för dotterbolaget Karlskoga Stadsnät, och han har varit en del av ledningsgruppen för koncernen Karlskoga Energi & Miljö. I sin nya roll ska Peter leda arbetet med att utveckla kundlösningar och skapa nya affärskoncept - en uppgift som han ser fram emot.

- Jag är stolt över förtroendet att få leda företaget framåt i de här frågorna. Jag ser en stor potential, inte minst när det gäller digitalisering som är nyckeln till framtidens kundresa. Vi fortsätter även vårt strategiska hållbarhetsarbete, vilket är ett stort fokusområde för hela företaget, säger Peter Jarl.

Peter efterträder Leif Lundell som haft positionen som marknads- och kommunikationschef i många år.

- Jag har haft 14 fantastiska år inom Kemab. Vi har gjort en otrolig resa och företaget har utvecklats tillsammans med Karlskoga som ort. När det nu är dags för mig att gå i pension känns det bra att lämna över till Peter som har en bred erfarenhet och känner företaget väl, säger Leif Lundell.

Regioner

Karlskoga Energi & Miljö säljer tjänster inom produktion och distribution av värme, el, ånga och biogas. Andra verksamheter är vatten- och avlopp, renhållning, återvinning, stadsnät och småskalig vattenkraft. Företaget sysselsätter cirka 190 anställda och omsätter drygt 500 Mkr per år.

Peter Jarl

Presskontakt Marknadschef Marknad och kommunikation 0586-750 210

Det här är vi

Tillsammans ska vi bli Sveriges mest hållbara företag - så lyder vår vision och vi spänner bågen högt. Vi är det lokala energibolaget i Karlskoga med omkring 200 medarbetare. Vårt engagemang omfattar mer än att leverera energi till kommuninvånarna - vi brinner för att utveckla orten på många plan. Vi är en förenande kraft för en trygg vardag, fritid och framtid.

Genom att hela tiden utveckla våra cirkulära affärer vill vi vara motorn som gör det möjligt för fler att leva hållbart. Våra verksamhetsområden är värme, el, ånga, biogas, biogödsel, vatten och avlopp, renhållning, återvinning, stadsnät och småskalig vattenkraft.

Karlskoga Energi & Miljö ägs av Karlskoga kommun och omsätter cirka en miljard kronor per år.

Karlskoga Energi & Miljö
691 21 Karlskoga