KI Science Park DAY 2015 – en möjlighet till nya affärer och samarbeten

Karolinska Institutet Science Park DAY som i år anordnas i nybyggda Aula Medica sätter fokus på det stora utbudet av affärsmöjligheter och kompetens som finns i KI Science Park.

– Det blir ett perfekt tillfälle för såväl företagen i parken, investerare och andra från life science-branschen att nätverka och få information om allt spännande som händer här i KI Science Park, säger VD Märit Johansson.

KI Science Park DAY är en årlig möjlighet för företag i parken att presentera sin verksamhet för potentiella investerare och att knyta kontakter med finansiärer och potentiella partners på olika nivåer och med olika önskemål om samarbetsformer. Samtidigt bjuder presentationerna på både framgångssagor, viktig inspiration och möjligheter till nya affärer.

KI Science Park DAY 2015 modereras av Magnus Persson, en av grundarna av börsnoterade bolaget Aerocrine, VD på Karolinska Institutet Holding och styrelseordförande i KI Innovations AB.

Programmet inleds med keynote speaker Thomas Helleday, professor i kemisk biologi och translationell medicin vid Karolinska Institutet, som delar med sig av sina erfarenheter kring hur man tar ett läkemedelsprojekt mot cancer från labb-bänken till ansökan om FDA-godkännande. Han berör också hur han tror att läkemedel kommer att utvecklas i framtiden (läs mer här).

Därefter är det dags för följande elva forskningsbolag att kort ”pitcha” sina innovationer och investeringsbehov: AlzeCure, Apodemus, Adduct Analys, Bactiguard, Cadila Pharmaceuticals Sweden, CellProtect Nordic Pharmaceuticals, Dilaforette, InDex Pharmaceuticals,Kancera, Pelago Bioscience, och qPharmetra.

Dagen avslutas sedan med keynote speaker Lilian Wikström, VD på Karolinska Innovations AB som berättar om utmaningarna med att kommersialisera forskningsprojekt.

Välkommen till Karolinska Science Park DAY den 16 april 2015.

Tid: 13-17

Plats: Aula Medica, Nobels väg 6, Stockholm

Program och registrering här

Om Karolinska Institutet Science Park

I Karolinska Institutet Science Park finns mer än 80 företag verksamma inom life science. KI Science Park finns i Solna och i Flemingsberg och tillhandahåller kontor, laboratorier, service och life science-specifika stödfunktioner. Parken satsar på fokuserat kunskapsutbyte genom seminarieserier, temaluncher och nätverksträffar – allt i dynamisk campusmiljö.

Karolinska Institutet Science Park ska, som en del av Karolinska Institutets innovationssystem, nyttiggöra forskningsresultat inom life science, genom att skapa en affärsutvecklande miljö av högsta internationella kvalitet för tillväxt av nystartade och etablerade företag och utgör därmed ett stöd för hälso- och sjukvårdens utveckling.

Märit Johansson, VD

E-post: marit.johansson@kisciencepark.se