Företag inom Life Science – se hit!

Almi Företagspartner Stockholm Sörmland AB inleder tillsammans med Karolinska Institutet Science Park och Länsstyrelsen en riktad insats mot företag inom Life Science i Stockholms län inom ramen för Almis mentorprogram Utveckla Företag. Samarbetet ger företag inom Life Science en unik möjlighet att växa med hjälp av en extern mentor.  Almi Företagspartner i Stockholms län har drivit mentorsprogram sedan 1997 och vänder sig till företag i alla branscher som har utvecklingspotential.

– Med detta samarbete vänder vi oss nu mot företag inom Life Science för att stärka tillväxten inom denna bransch, säger Rachel Lahdo Ghareb och Simonetta Todini som i Stockholm.

Vi ser det som en fantastisk möjlighet att öppna upp för växande Life Science företag i hela regionen! En möjlighet att nu med 80 företag inom KI Science Park bjuda in Life Science företag i hela regionen så att kompetensen i företagen utnyttjas. Vi är mycket glada att bidra med vår kunskap och nätverk inom Life Science för att för fjärde gången starta vårt mentorprogram denna gång tillsammans med Almi och Länsstyrelsen, säger Märit Johansson, VD för Karolinska Institutet Science Park.

100% av tidigare deltagande adepter rekommenderar KI Science Parks mentorprogram och de allra flesta tycker de har utvecklats och haft praktisk nytta. ”Det har gett mig möjlighet att reflektera över hur jag bedriver verksamheten och hur den skall kunna utvecklas. En möjlighet som är begränsad i ett litet nystartat företag utan mer erfarna kollegor”, säger en av de adepter som tidigare deltagit i KI Science Parks mentorprogram.

Är man Life Science-entreprenör och har kommit förbi uppstartsfasen, då kan det här mentorprogrammet verkligen få företaget att växa och utvecklas, säger Caroline Ekstrand, projektledare på Karolinska Institutet Science Park.

För kontakt och anmälan Karolinska Institutet Science Park:
Caroline Ekstrand
, tel dir: 08-524 862 83, mobil: 072-239 46 26

För kontakt och anmälan Almi:
Rachel Lahdo Ghareb, tel: 08-458 14 60, mobil: 070-516 76 70
Simonetta Todini, tel dir: 08-458 14 55, mobil: 072-713 98 10

Läs mer på följande länker:

• Medicin, läkemedel

• mentorprogram
  • life science
  • läkemedelsutveckling
  • medicinteknik
  • läkemedel
  • almi

• Stockholm

Karolinska Institutet Science Park AB är en forskningspark med 80 företag inom life science och medicinteknik. KI Science Park finns i Solna och i Flemingsberg i södra Stockholmsregionen och tillhandahåller moderna lokaler, förstklassiga laboratorier och inkubatorer med alla möjligheter till stöd.

Anders Flodin

Presskontakt VD, Karolinska Institutet Holding AB 073-370 81 55