Årets Entreprenör 2023 - här är finalisterna!

Årets Entreprenör 2023 - här är finalisterna!

Vi kan nu med glädje presentera de tre finalisterna till Årets Entreprenör 2023 i Kävlinge kommun. Vinnaren av utmärkelsen utses vid ett företagsevent den 17 maj.

Årets Entreprenör är en gemensam utmärkelse för Kävlinge kommun och näringslivsorganisationerna i kommunen. De tre finalisterna till Årets Entreprenör 2023 är, utan inbördes ordning, följande entreprenörer:

• Vesam Syd AB/Reglerprodukter AB med entreprenörerna bakom företagen; Alexander Åkesson, Fredrik Jeppsson, Christian Carlsson, Jonas Lövgren och Benny Persson
  • Energicenter i Kävlinge med Linda Nygren
  • Bilcenter Syd AB med Angelo Borghol och Kim Solaric

Under våren kommer varje finalist att presenteras närmare.

Prisutdelning den 17 maj

Vinnaren av utmärkelsen utses i samband med ett festligt event för kommunens företagare och entreprenörer den 17 maj. Mer information om eventet kommer inom kort, men boka gärna in datumet i din kalender redan nu.

Innovativa och hållbara företag

Syftet med utmärkelsen Årets Entreprenör är att lyfta fram företag som är särskilt innovativa samt drivs utifrån ett socialt och miljömässigt hållbart perspektiv. Utmärkelsen fokuserar på följande kriterier:

• Entreprenörskap som är unikt lokalt eller globalt
  • Innovativa och nytänkande lösningar inom produktion, service eller försäljning
  • Entreprenörskap baserat på hållbarhet

Årets entreprenör utses av Kävlinge kommun tillsammans med företagarföreningarna Företagarna Öresund, Handelsplats Center Syd och Kävlinge Furulund Samverkan.

Mats Rosén

Näringslivs- och turistchef 046-73 96 80