Sommarliv är ett entreprenörsprogram för ungdomar som vill testa att driva ett företag under sommarlovet.

Anlita våra unga sommarentreprenörer!

I Kävlinge och Lomma kommun frodas ungt företagande via entreprenörsprogrammet Sommarliv! Passa på att anlita ungdomarna som driver och utvecklar sin affärsidé under sommaren. De erbjuder varierande och spännande tjänster inom allt från gräsklippning, 3D-printning och hållbar mat till sång, knivslipning och e-learning.

Efter några kick-off-veckor är våra unga entreprenörer i Kävlinge och Lomma nu igång med sina företag och söker kunder. Varje år erbjuds gymnasieungdomar mellan 16 och 19 år möjligheten att få driva sin företagsidé under sommaren. I år är det 16 ungdomar som sedan ett par veckor tillbaka arbetar med sina affärsidéer.

- Det är otroligt roligt att följa ungdomarna och få se dem utvecklas både på ett personligt plan och företagsmässigt, berättar Frida Månsson, projektledare för Sommarliv. Hon berättar vidare att ungdomarna själva är med och formar programmet vilket ökar deras engagemang.

Anlita våra unga entreprenörer: Under "Relaterad media" och "Relaterade länkar" hittar du ett pdf-dokument och länkar där företagarna presenteras och där ungdomarnas kontaktuppgifter framgår. Hör gärna av dig till dem om du är intresserad!

Den 14 juli anordnas en mässa på Center Syd mellan klockan 14-18 då ungdomarna finns på plats och kommer att visa upp och sälja sina produkter eller tjänster. Passa på att träffa våra engagerade unga entreprenörer där!

Läs mer om Sommarliv på: kavlinge.se/sommarliv

Arrangörer är Kävlinge kommun i samarbete med Lomma kommun, Nyföretagarcenter Syd, Sparbanken Skåne och Region Skåne.

Kontaktperson: Frida Månsson, Nämndsekreterare Näringsliv (semester från 11 juli)
Telefon: 046-2804149 Mobil: 073-0681832, e-post: frida.mansson@kavlinge.se