Dags att ansöka till Sommarliv 2022 – vårt entreprenörsprogram för ungdomar

Sommarliv är ett program för unga entreprenörer som är nyfikna på att driva eget företag under sommarlovet. Alla som är 16–19 år, går i årkurs 9 eller på gymnasiet och bor i Kävlinge eller Lomma kommun kan anmäla sig. Ansök senast 22 maj.

Kävlinge kommun anordnar årligen ett entreprenörsprogram i samarbete med Lomma kommun, Nyföretagarcenter Syd, Sparbanken Skåne och Region Skåne. Sommarliv 2022 är öppet för ungdomar som är 16–19 år, går i årskurs 9 eller på gymnasiet och bor i Kävlinge eller Lomma kommun.

Programmet innebär en två veckors kick-off med duktiga inspiratörer, en handledare samt nätverk och mentorer som följer och stöttar ungdomarna hela vägen. Sommar-entreprenörerna får också visa upp sitt företag på en mässa och delta i Almedalsveckan kring ungt entreprenörskap. Dessutom ingår försäkring, startbidrag och en avslutningsaktivitet med utvärdering och diplom.

Ansök senast den 22 maj. Tänk på att kick-off-träffarna är obligatoriska och sker vid 6 tillfällen mellan 17-28 juni på plats i Kävlinge. Vill du veta mer om programmet anordnar vi en informationskväll den 17 maj kl. 17.00-19.00 (på Kommunhuset, Kullagatan 2 i Kävlinge).

Anmälan till informationsträffen görs genom att skicka e-post med deltagarens namn och eventuell specialkost till naringsliv@kavlinge.se.

Läs mer och ansök påkavlinge.se/sommarliv

Kort video om entreprenörsprogrammet

Mats Rosén