Emyhills förskola i Kävlinge – en inspirationskälla för Sveriges pedagoger

Förskoleforum, som är Sveriges ledande kompetens- och utvecklingsforum för personal inom förskolan, har utsett Emyhills förskola i Kävlinge kommun till månadens förskola.

Att bli månadens förskola är ännu en fjäder i hatten för Kävlinge kommun som tidigare i år även tilldelades Guldtrappan 2020.

- Vi arbetar aktivt med att våra förskolor och skolor ska ligga i framkant, så vi är medvetna om den höga kvalité som kommunens förskolor håller. Men det är klart att man blir extra stolt då pedagogerna och rektorernas fantastiska arbete dessutom uppmärksammas nationellt, säger Marie Nilsson, biträdande sektorchef Utbildning.