Lokalpolisområde (LPO) Kävlinge består av kommunerna Kävlinge, Burlöv, Staffanstorp och Lomma.

Förbättrat resultat i Kävlinge kommuns östra delar för tredje året i rad i Polisens trygghetsmätning

Polisens resultat för den lokala trygghetsmätningen för lokalpolisområde Kävlinge är nu klar. Kävlinge kommun hamnar på ungefär samma värde som i fjol, endast några hundradelar högre. Framför allt är det de östra delarna, där tätorten ligger, som återigen förbättrar sitt resultat.

Lokalpolisområde (LPO) Kävlinge består av kommunerna Kävlinge, Lomma, Staffanstorp och Burlöv.

Det var tidigare i år som cirka 300 slumpmässigt utvalda kommuninvånare fick enkäter och information skickade till sig via post. Det är resultatet av dessa svar som man nu sammanställt.

I de östra delarna, där tätorten ingår, förbättras resultatet för tredje året i rad. Däremot har resultatet i de västra delarna försämrats något. Det är främst utomhusstörningarna som ökat, såsom trafikproblem och oro för att färdas med kollektivtrafik.

Rapporten i sin helhet finner ni på Polisens webbplats: