Föreningsbidrag till jubileumsaktiviteter– ansök fram till 31 mars

Föreningsbidrag till jubileumsaktiviteter– ansök fram till 31 mars

I år fyller Kävlinge kommun 50 år. Det vill vi bland annat fira tillsammans med föreningslivet i vår kommun och därför öppnar idag en e-tjänst där föreningar kan ansöka om jubileumsbidrag.

Från och med idag den 1 februari kan föreningar ansöka om ett särskilt jubileumsbidrag för projekt eller aktiviteter som de vill genomföra under 2024 och som har koppling till femtioårsjubileet. Vi hoppas få in många spännande arrangemang som är öppna för alla invånare och som lyfter fram kommunens historia och utveckling.

De föreningar inom kommunen som är bidragsberättigade och aktiva inom idrott, friluftsliv och kultur samt pensionärsföreningar och föreningar inom det sociala området kan ansöka om bidraget. Föreningarna skickar in sin ansökan via en e-tjänst som är öppen mellan 1 februari och 31 mars. Maxbeloppet per förening är 50 000 kronor. Mer information och kriterier för ansökan finns i e-tjänsten.

Länk till e-tjänsten: https://e-tjanster.kavlinge.se/kavlinge50ar

Kontaktpersoner: