79-åriga Eva Pålsson var en av 7 seniorer stylas till modevisning på Billingshäll i Kävlinge kommun

Gör om mig på Billingshäll

Sju seniorer i Kävlinge kommun fick igår en riktigt lyxig eftermiddag på Billingshäll där de fick en makeover av gymnasieelever i Lund.
- Jag känner mig så fin och livet leker, säger Eva Pålsson.

Med inspiration av det omåttligt populära SVT-programmet Gör om mig fick sju seniorer på träffpunkt Billingshäll i Kävlinge kommun bli ompysslade och bli stylade. De blev sminkade och fixade i håret av elever från Drottnings Blanka gymnasiet i Lund, och fick visa upp kläder från seniorshop.
- Oj, oj, oj, att få bli så ompysslad, säger Eva Pålsson som var en av de sju seniorerna.

I ”Salongen” satt det sju vackra damer som blev ännu vackrare tack vare 16 elever på Hår- och makeupstylistprogrammet.
- Det var jätterara tjejer. De frågade så mycket om hur man ville ha det, och vad jag tyckte. Jag fick verkligen vara delaktig. säger Eva Pålsson.
- Det var väldigt kul och lärorikt. Vi har lärt oss mycket av de äldre, med hur de har använt sig av smink och kläder och sådant. Hur de själva har haft det. Vi lär dem lite och de lär oss saker också, säger Felicia Chaomar, en av eleverna från Lund.

Till samma musik som i SVT-programmet visade de tillpiffade damerna sedan utvalda kläder från Seniorshop. En regelrätt modevisning med självsäkra, vackra modeller som hade en underbar dag.
- Jag känner mig så fin och livet leker, säger Eva Pålsson.

Evenemanget skapades av Hälsofrämjande enheten som jobbar med att hitta på roliga saker med kommunens seniorer. Det blev en succé med både radio och tidning på plats.
- Hälsofrämjande enheten är kanon. Jag älskar att vara här på Billingshäll och man känner sig lite hemma här. Det finns saker att göra. Nästa år är jag 80 och jag har så mycket roligt, gör så mycket roligt.