Unionstorget ingår i Kävlinges centrumutvecklingsområde. Fotograf: Lotta Engvall

Hjälp oss utveckla Kävlinges stadskärna!

Hur vill du att Kävlinges centrum ska se ut i framtiden? Vad tycker du om utbudet av affärer, service, restauranger och caféer? Är det rent, snyggt och tryggt? Vad anser du om kulturutbud, parkering och utsmyckning? Vi vill utveckla Kävlinges framtida stadskärna och behöver veta vad vi ska fokusera på. Delta i vår enkät så har du chansen att påverka!

Sedan februari 2021 pågår en stadsutvecklingsprocess i Kävlinge, ett så kallat BID-projekt. BID betyder Business Improvement District och är en väl beprövad arbetsprocess för centrumutveckling. Syftet är att involvera och aktivera aktörer som kommun, fastighetsägare, näringsliv, föreningsliv och invånare i stadens utveckling. I Kävlinge har vi valt området runt Mårtensgatan, stationen, Unionstorget och Kvarngatan som vårt BID-område.

- Vi vill utveckla Kävlinge centrum på bästa sätt och behöver få in åsikter från så många som möjligt som lever i staden och utnyttjar service, affärer och föreningsliv. Alla mellan 15 år och 100 år som vill engagera sig i framtidens Kävlinge kan vara med och svara på frågorna, säger Lotta Engvall, projektledare för BID i Kävlinge kommun.

Har du frågor om projektet kontakta Lotta Engvall, via e-post till lotta.engvall@kavlinge.se

Du hittar enkäten genom att scanna QR-koden eller klicka på länken: https://bit.ly/3hDLT20

Läs mer om BID-projektet här: www.kavlinge.se/naringsliv-och-foretagande/aktuella-naringslivsprojekt