Roger Nilsson från Matmakarna fick ta emot utmärkelsen Årets entreprenör 2021 av kommunstyrelsens ordförande Pia Almström i september 2022.

Missa inte att nominera duktiga företagare och entreprenörer i Kävlinge kommun

Kävlinge kommun och Företagarna Öresund vill uppmärksamma och hylla alla duktiga företagare och entreprenörer som verkar i kommunen. I september stod det klart att Roger Nilsson och Matmakarna vann utmärkelsen Årets Entreprenör för 2021. Nu har du möjlighet att nominera vem du tycker förtjänar någon av våra företagsutmärkelser för 2022.

Utmärkelserna är ett sätt att uppmärksamma den lokala driftigheten i vår kommun. Även i år kan du nominera företagare och entreprenörer till tre olika utmärkelser, Årets Entreprenör, Årets Företagare och Årets Unga Företagare. Fram till 1 december har du möjlighet att nominera dina förslag. Under våren kommer en jury att välja ut tre finalister och sedan sker prisutdelningen i september 2023.

Årets Entreprenör
Årets Entreprenör är en gemensam utmärkelse för Kävlinge kommun och näringslivsorganisationerna i kommunen. Syftet med utmärkelsen är att lyfta fram företag som är särskilt innovativa samt drivs utifrån ett socialt och miljömässigt hållbart perspektiv.

Årets Företagare
Årets Företagare delas ut, i samarbete med Företagarna Öresund, till en företagare som utfört en prestation i kommunen och som genom sitt sätt att vara, ses som en förebild för andra företag. Alla branscher kan premieras inklusive företagande inom olika tjänstesektorer.

Årets Unga Företagare
Årets Unga Företagare delas ut i samarbete med Företagarna Öresund och är ett prestigefyllt pris för unga entreprenörer. Varje år prisas en ung företagare som uppnått något extra med sitt företagande. Den som nomineras måste vara under 35 år och driva minst ett företag.

Året Företagare och Årets Unga Företagare delas ut i samarbete med Företagarna på lokal, regional och nationell nivå. Läs mer om utmärkelserna och nominera dina kandidater senast 1 december 2022 kavlinge.se/foretagsutmarkelser.