Tyck till om nya området Lödde Öster

Tyck till om nya området Lödde Öster

Öster om Löddeköpinge planerar Kävlinge kommun ett nytt bostadsområde. Nu kan du tycka till om förslaget till ny detaljplan. Senast den 11 november behöver vi ha dina åsikter.

Det nya området Lödde Öster föreslås få omkring 300 bostäder i radhus, småhus och flerbostadshus. Inom området planeras också ett parkstråk för rekreation. Tanken är att skapa en attraktiv grön småstadsmiljö där parker och torg bildar sociala mötesplatser.

I det nya området föreslås även plats för en förskola, en skola och en idrottshall.

Vill du lämna synpunkter?

Den nya detaljplanen är nu ute på granskning, vilket betyder att du har möjlighet att tycka till om förslaget.

Eventuella synpunkter ska lämnas skriftligen och innehålla namn, adress och fastighetsbeteckning. Synpunkter skickas via e-tjänsteller till Kävlinge kommun Kommunstyrelsens planutskott, 244 80 senast den 11 november 2021.

Läs planförslaget för Lödde Öster (Löddeköpinge 97:1 med flera)

Lämna synpunkter via e-tjänst

Illustration över planområdet.