Vinnare av Årets medarbetare, chef och förbättring 2023

Vinnare av Årets medarbetare, chef och förbättring 2023

Stort grattis till Åres medarbetare Rebecca Olsson, Årets chef Charlotta Everlöv och medarbetarna på bygg- och miljöenheten som genomfört Årets förbättring 2023.

Vi har en ständig strävan att förbättra vår service och tillgänglighet. En del i detta arbete är att lyfta fram det goda arbete som görs i vår kommun. Med anledning av detta har Kävlinge kommun infört utmärkelserna Årets medarbetare, Årets chef och Årets förbättring, där fokus är prioritering, planering och genomförande av service och tjänster till dig som kommuninvånare.

Nominering till utmärkelsen görs av kommuninvånare och medarbetare i Kävlinge kommun. En jury utser sedan vinnarna, som får ett ekonomiskt bidrag för kompetenshöjande insatser.

Vi säger stort grattis till årets vinnare av utmärkelserna!

Årets medarbetare 2023: Rebecca Olsson

Förstelärare på Korsbacka förskola i Kävlinge

Juryns motivering: Rebecca arbetar som förstelärare på Korsbacka förskola. Där har hon lyckats med konsten att utmana sina kollegor och få dem att vilja ta nästa steg, och nästa steg. Hon gör detta med en otrolig kompetens som berikar hela förskolan.

Rebeccas kompetens och arbetsglädje når såväl barn som kollegor. Hon tar sig an nya utmaningar med lust och nyfikenhet och får sina kollegor att känna detsamma.

Rebeccas driv, kompetens, vilja och förmågan att få med andra samt att hon vågar ”skava” för att utveckla sina kollegor och verksamheten gör att hon är en mycket välförtjänt mottagare av utmärkelsen Årets medarbetare.
Rebeccas insats har varit starkt bidragande till den mycket positiva utveckling som Korsbacka förskola genomgått.

Årets chef 2023: Charlotta Everlöv

Enhetschef för hemtjänsten i Kävlinge

Juryns motivering: Charlotta Everlöv är en chef med stort engagemang för både de kommuninvånare som får hemtjänstinsatser och de medarbetare som utför dem. Hon har alltid koll på läget, vet hur enheten ligger till i hygienmätningar, digital signering av läkemedel, ekonomi och annat som skapar en stabil grund att stå på.

Charlotta tar ofta på sig ”kommunhatten” och hjälper till att höja blicken och få ett helhetsperspektiv på verksamheten. Hon är hjälpsam, lyhörd, erfaren och kunnig och tar sig an nya utmaningar med starkt fokus på att hitta lösningar.

Charlotta gör alltid sitt bästa för att vara en tillgänglig chef för medarbetarna. Tillsammans med biträdande enhetschef Eva-Marie Landin, medarbetare och kollegor jobbar hon ständigt för att utveckla verksamheten för, och tillsammans med, varje brukare.

Årets förbättring 2023: Bygg- och miljöenheten

Juryns motivering: I en tid av utmaningar har medarbetarna inom bygglov parallellt gjort en stor utvecklingsresa med flera förbättringar. Med ett tydligt engagemang hos medarbetare, chef och förändringsteam har gruppen arbetat med utveckling av både e-tjänster, process och struktur

Arbetet har skett med avstamp i tjänstedesign och involvering av andra sektorer och medborgare. Projektet har bland annat bidragit till utveckling inom service och bemötande för våra medborgare och ökat det interna samarbetet.

Vår nya bygglovshantering är ett utmärkt exempel på när digitalisering förbättrar vår kommunala service.