Björn och Staffan Aronsson tar emot utmärkelsen för 2019 vid årets gala.

Finalister Årets Entreprenör 2020

Tre finalister till utmärkelsen Årets Entreprenör i Kävlinge har nu utsetts av nomineringsgruppen. Vinnaren koras vid en tillställning under våren eller sommaren 2021.

Mellan den 17 september och 14 oktober har allmänheten kunnat nominera företag till utmärkelsen Årets Entreprenör 2020. Totalt inkom 21 nomineringar av 17 olika företag.

Nomineringsgruppen, bestående av representanter från Kävlinge kommun, nätverket Höjdarna, Kävlinge Furulund Samverkan, Handelsplats Center Syd samt representanter från Sparbanken Skåne och Handelsbankens kontor i kommunen, har sammanträtt och beslutat att nominera nedanstående tre finalister till utmärkelsen.

Årets finalister utan inbördes ordning:

• Niclas Lindell och Kent Hernsell, Lindsells AB
  • Fredrik Friberg, Snickarglädje i Virke AB
  • Richard och Mattias Larsson, Prima Bygg i Kävlinge AB

Finalisterna kommer under vintern att träffa en extern utvärderingskonsult som kommer att ta fram en fördjupad presentation av entreprenörerna och deras företag. Detta sker bland annat genom platsbesök, intervjuer och filmning på företaget. Konsulten kommer sedan att presentera sin utvärdering för domarkommittén under våren 2021.

Vinnaren koras vid en tillställning under våren eller sommaren 2021. Tidpunkten för detta är på grund av pandemin ännu inte beslutad.

Mats Rosén

Näringslivs- och turistchef 046-73 96 80