Unionstorget i Kävlinge ingår i det område som stadsutvecklingsprojektet arbetar med.

Pressinbjudan: Kävlinge kommuns stadsutvecklingsprocess diplomeras

Mellan januari 2021 och december 2022 har Kävlinge kommun medverkat i en process för att utveckla Kävlinge centrum till att bli mer attraktivt – ett så kallat BID-projekt. Onsdagen den 1 februari kl. 17.00 är det dags för projektet att diplomeras efter knappt 2 års arbete. Varmt välkommen! OBS! Föranmälan krävs.

Under processen har Kävlinge kommun tillsammans med flera samhällsaktörer, såsom Kävlinge Furulund Samverkan (KFS), fastighetsägare, näringsidkare, föreningsliv och kommuninvånare, satt fokus på olika utmaningar och framtidstankar kring utvecklingen av Kävlinge centrum. Precis innan jul godkändes projektets affärsplan av Svenska Stadskärnor, KFS:s styrelse och Kävlinge kommuns kommunstyrelse och det är därmed dags för diplomering.

På plats finns Marlene Hassel och Inger Alfredsson från Svenska Stadskärnor för att överlämna diplomet och fira med oss samt kommunstyrelsens ordförande Annsofie Thuresson och Catharina Lindell, ordförande i KFS. Under kvällen kommer vi även berätta om utvecklingsprojekt som är på gång och presentera vår nya platsutvecklare, Isabel Gölles.

Det kommer att ges möjlighet för intervjuer om intresse finns.

BID betyder Business Improvement District – affärsutvecklingsområde - och är en beprövad samverkansmodell för att få alla parter involverade, aktiverade och delaktiga i stadens utveckling.

Tid: Onsdagen den 1 februari klockan 17.00-19.00
Plats:
Harriesalen, Kommunhuset, Kullagatan 2 i Kävlinge
Anmälan:
Föranmälan krävs, senast 31 januari kl 12.00 till therese.andersson2@kavlinge.se

Välkommen!