Nytt samarbete med Almi lyfter kvinnliga entreprenörer och deras företagande

I dagsläget har blivit det ännu viktigare för startup företagen att arbeta strategiskt med att stärka sina kunskaper och kompetens för att överleva de kritiska första åren efter företaget grundades. Att gå med i en företagsaccelerator är ett effektivt sätt att få alla nödvändiga information på ett ställe och att säkerställa att du är på rätt spår.

Medlemmarna på Marketplace får stöd i allt som behövs vid företagsstarten: kunskap om företagande, tillgång till ett stort kontaktnätverk och expertrådgivning av etablerade företag. Nu får de även möjlighet att få stöd inom affärsutveckling och finansiering. Tillsammans kommer Marketplace STHLM och Almi att erbjuda regelbundna seminarier, workshops och personlig rådgivning / coachning från och med februari 2022 i vårt kontor i Högdalen centrum.

- Med vårt fokus att stötta företag genom rådgivning, företagslån och riskkapital känns det otroligt värdefullt att jobba med Marketplace för att nå ännu flera företag med potential att utvecklas - Mikael Ramnö, Almi Stockholm Sörmland

För mer information kontakta vår representant på Marketplace STHLM:

Lilla Nemeth / lilla@gomarketplace.se / 08-120 362 15

Korta fakta om:

Marketplace STHLM är en startup hub som boostar kvinnor som nyss startat företag. Huvudsätet är i Högdalen Centrum utanför Stockholm och målet är att fler kvinnor – främst utrikesfödda – ska bli framgångsrika entreprenörer.  Marketplace STHLM:s mål är att bidra till ett mer jämställt och inkluderande samhälle och entreprenörslandskap i Sverige. https://gomarketplace.se/

Almi erbjuder affärsutveckling och finansiering till företag som vill växa och utvecklas. https://www.almi.se/

• affärsutveckling
    • inkludering
    • utbildning
    • entreprenörskap
    • samarbete

Vi jobbar mot att bidra till att fler verksamheter startas och växer. Vi erbjuder kvinnliga entreprenörer möjligheten att snabbt och enkelt hitta kontors- eller butiksutrymme för att boosta företagsstarten och samtidigt ge access till ett stort nätverk, värdefulla kunskaper och inspiration samt verktyg.

Vi erbjuder utvalda utställare att ställa ut sina produkter och tjänster för försäljning i vår exklusiva co-working space och showroom mitt i Högdalen Centrum.

Dessutom får våra medlemmar kunskaper inom företagande, coachning inom marknadsföring, försäljning och ekonomisk rådgivning genom våra samarbetspartner.