Tio företag bjuder tio städer på Gårdsfest

Tio företag bjuder tio städer på Gårdsfest

Tio företag med K-rauta som huvudarrangör gör satsning på att arrangera gårdsfester i tio svenska städer. Utöver underhållning och artister arrangeras en välgörenhetsauktion där intäkterna går till Special Olympics.

– Med Mojje, Charlotte Perrelli, Pernilla Wahlgren och Sofia Wistam som dragplåster.

Tio företag med K-rauta som huvudarrangör och Interline som huvudpartner gör under våren och sommaren en gemensam och omfattande satsning på att arrangera gårdsfester i tio svenska städer. Utöver underhållning och artister arrangeras en välgörenhetsauktion där intäkterna går till Special Olympics.

Gårdsfesterna förväntas locka 300 000 besökare under de tio veckorna. Besökarna bjuds på underhållning, artistuppträdanden, aktiviteter och produktdemonstrationer i ett 1200 kvm stort område som byggs upp mitt i stan. Företagen som medverkar är de flesta verksamma inom bygg-, verktyg- och heminredning och denna form av marknadsaktivitet är för företagen ett nytt sätt att möta befintliga och potentiella kunder.

– Genom att göra detta tillsammans med andra företag får vi större krafter. Vi kan nå fler människor och bjuda på mer underhållning. I vår bransch är det också ovanligt med så här pass nöjesorienterade aktiviteter, så det ska bli jättekul, säger Joakim Forss, kommersiell chef på K-rauta.

En programpunkt som även förenar nytta med nöjet är välgörenhetsauktionen där företagen auktionerar ut sina egna produkter. Intäkterna går oavkortat till Special Olympics Sverige som bedriver idrottsverksamhet för personer med utvecklingsstörning.

Barnprogramledaren Mojje uppträder på Gårdsfesterna i varje stad. I Stockholm hålls Gårdsfesten under två dagar I Kungsträdgården och då deltar även Charlotte Perrelli, Pernilla Wahlgren och Sofia Wistam.

Varje Gårdsfest äger rum mitt i stan mellan kl 11-16

Medverkande företag: K-rauta, Interline, Bosch, Carat, Grabber, Kärcher, Nitor, Renault, Villaägarna, Special Olympics.

www.k-rauta.se/gardsfest

Turnéschema 2008
12 April Västerås
19 April Jönköping