K-rauta hjälper till att renovera sliten scen i Linköping

K-rauta hjälper till att renovera sliten scen i Linköping

K-rauta kommer tillsammans med byggfirman Kroon och Karlson och Linköping kommun hjälpa till att rusta upp scenen i Trädgårdsföreningen i Linköping. Ett nytt scengolv, trapp och ramp ska byggas så att scenen blir som ny igen.

Initiativet kom från K-rauta och det nyöppnade varuhuset i Linköping som ville bidra med ett byggprojekt med värde för sina kunder på orten.

- Det känns otroligt roligt att som Linköpingsbo och varuhuschef för K-rauta Linköping kunna bidra med något så konkret på orten. Att scenen är behov av att renoveras är det ingen tvekan om, och vi är glada för att kunna göra det tillsammans med Kroon och Karlsson och Linköping kommun, säger Håkan Wettermark varuhuschef på K-rauta Linköping

Vecka 32 ska arbetet vara klart, och återinvigningen kommer att ske på Familjens dag den 25 augusti. Då kommer K-rauta finnas på plats för att fira.

För frågor om projektet går det bra att höra av sig direkt till Håkan Wettermark.

E-post adress: hakan.wettermark@k-rauta.se
Tfn direkt:013-253901
Tfn mobil:0704-310960

K-rauta AB är ett helägt dotterbolag till Finlands största handelskoncern Kesko. Det första varuhuset i Sverige öppnades 1996 i Stockholm. Idag finns 22 varuhus från norr till söder som tillsammans omsatte cirka 2 miljarder kronor 2010. K-rautas koncept bygger på att vara "varuhuset för hela huset" med alla produkter för VVS, trädgård, verktyg, bygg och inredning.