KICKS förvärvar kosmetikkedja i Skåne

Kicks expanderar och förvärvar skånska kosmetikkedjan Parfymeri Mitti, en av Sveriges största kosmetikkedjor med 45 medarbetare.

Kicks är Nordens ledande kosmetikkedja med drygt 140 skönhetsbutiker i Sverige, Finland och Norge. Förvärvet av Parfymeri Mitti, som är Kicks hittills största, stärker kedjans position i södra Sverige ytterligare.

Sedan starten 1991 har Kicks vuxit starkt i Norden och på sikt räknar man med att det ska finnas drygt 200 butiker i Sverige och 80 butiker vardera i Finland och Norge. Kicks har idag närmare 1000 anställda och bara under 2008 har fler än 100 nya Kicks-medarbetare tillkommit i de nyöppnade butikerna.

- Kicks har vuxit kraftigt de senaste åren och varje år besöker drygt 30 miljoner kunder våra butiker. Förvärvet av en av Sveriges största aktörer i branschen är ett strategiskt viktigt förvärv för oss och stärker vår ledande position ytterligare. Vi har kraft att fortsätta vår nordiska expansion även i tider när andra tvingas växla ned, säger Pontuz Bjelfman, Managing Director Kicks.

Intresset för skönhet ökar stadigt, både bland kvinnor och bland män. Kicks erbjuder ett modernt skönhetskoncept där det breda produktsortiment och kunniga, utbildande medarbetare står i fokus.

- Med engagemang, kunskap och moderna, tillgängliga butiker guidar vi besökarna till de senaste nyheterna och trenderna inom makeup, doft, hudvård och hårvård. Kicks har ett komplett utbud av skönhetsprodukter och våra serviceinriktade medarbetare välkomnar kvinnor som män, äldre som yngre, säger Pontuz Bjelfman.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Pontuz Bjelfman, Managing Director, telefon: 070-228 66 90

Om Kicks
Kicks är den ledande skönhetskedjan i Norden och består av totalt 145 butiker: 127 i Sverige, 15 i Finland och 3 i Norge. Kicks erbjuder ett modernt koncept med doft, make-up, hudvård och hårvård i fokus. Kicks Kosmetikkedjan ingår i Åhlénsgruppen.
www.kicksbeauty.com

Om Åhlénsgruppen
Åhlénsgruppen är en ledande nordisk detaljhandelskoncern med varuhus och butikskoncept inom mode, skönhet, hem och media bestående av varuhuskedjan Åhléns, butikskedjorna Kicks och Lagerhaus samt modekonceptet myself & friends. I drygt 270 varuhus och butiker i Sverige, Finland och Norge möter Åhlénsgruppen över 250 000 kunder varje dag. Totalt omsätter koncernen 5,7 miljarder kronor och har cirka 5 000 anställda. Åhlénsgruppen ingår i familjeföretaget Axel Johnson AB som ägs av Antonia Ax:son Johnson med familj.
www.ahlens.se