KICKS flagshipbutiker i Gallerian, Stockholm och i Glasmagasinet, Oslo

KICKS storsatsar i Finland - öppnar flagship i Helsingfors

KICKS flyttar fram sina positioner i Finland och öppnar upp en ny flagship i Helsingfors. Flagshipbutiken kommer att inta en yta på 500 kvadratmeter på Alexandersgatan, ett av Helsingfors mest attraktiva lägen mitt i city. Med etableringen vill KICKS befästa sin position som den självklara skönhetsdestinationen.

Flagshipbutiken på Alexandersgatan 48 kommer att bli den största KICKS-butiken i Finland. Ambitionen med satsningen är att skapa en attraktiv skönhetsdestination som bjuder kunderna på en inspirerande skönhetsupplevelse – både i form av beauty services, ett brett sortiment av spännande varumärken tillsammans med kunniga skönhetsexperter för personlig service och vägledning.

Vi har under många år sökt det perfekta läget på Alexandersgatan, som är ett av Helsingfors mest attraktiva och strategiska lägen. Vi är nu mycket glada över att äntligen ha hittat det. Med den här statement butiken kan vi skapa en skönhetsupplevelse utöver det vanliga och vi befäster vår position i regionen”, säger Carola Lundell, VD på KICKS.

"Vi är glada att idag kunna berätta att vi har ingått ett betydande samarbete för etableringen av Finlands största KICKS-butik på Alexandersgatan 48. KICKS är en internationell aktör som kommer att stärka positionen för fastigheten som en av de mest livfulla i Helsingfors innerstad," säger, Jussi Laitinen, VD för Sigrid Juselius Foundation, fastighetsägare.

Stora satsningar i Finland på butiksnätet
KICKS har idag 30 fysiska butiker som visar en stark försäljningstillväxt parallellt som e-handeln fortsätter att växa, vilket bekräftar att det är en vinnande strategi att möta kunden både fysiskt och digitalt. Vidare ser man att synergierna mellan försäljningskanalerna fortsätter att öka, vilket föranleder ytterligare investeringar i butiksnätet.

Att satsa på fysiska butiker går också i linje med KICKS nya ägare, Matas Group, intresse. I Finland kommer KICKS utöver etableringen på Alexandersgatan, att öppna en ny butik i köpcentrumet Redi i Helsingfors samt göra ett konceptbyte i butiken i Ideapark Oulu (Uleåborg).

”Vi har ända sedan 2012 årligen ökat vår omsättning i Finland och vi ser fortsatt stark tillväxtpotential för KICKS på den finska marknaden. Vi ser också ett allt större intresse för skönhet och välbefinnande från de finska konsumenterna. Därmed fortsätter vi att investera i vår marknadsposition, där vårt butiksnät är en del,” säger Carola Lundell.

KICKS flagshipbutik på Alexandersgatan i Helsingfors planeras att slå upp portarna i september 2024.

För intervjuer eller mer information, vänligen kontakta:

Maria Kempe, pressansvarig KICKS, maria.kempe@kicks.se, +46 72 580 39 70

KICKS har flaggskeppsbutiker i Göteborg, Oslo, Malmö och Stockholm.