Kiviks Musteris succélemonader tar steget in i dagligvaruhandeln

Kiviks Musteris lemonader har sedan ett par år tillbaka funnits på caféer och restauranger. Efterfrågan att även kunna köpa hem dem har varit stor. Därför väljer man nu att göra produkterna mer tillgängliga för fler genom att lansera dem på dagligvaruhandeln.

Under våren 2017 lanserade Kiviks Musteri ett sortiment av ekologiska lemonader i olika smaker som hittills bara sålts på caféer, restauranger och barer samt via e-handeln och i Kiviks Musteris egna butiker. Intresset för lemonaderna har varit stort och de har haft en stark försäljningsutveckling.

-Bakomliggande faktorer till populariteten tror vi har varit konsumenters intresse för goda, alkoholfria, ekologiska och svensktillverkade produkter. Att vi sen är ett svenskt familjeägt företag med 130 år på nacken bidrar förhoppningsvis också, säger Carl Levinsson, produktchef på Kiviks Musteri.

-Vi är glada över att nu kunna göra våra populära lemonader tillgängliga för fler. I hela landet ska man nu kunna hitta dem i dagligvaruhandeln och förhoppningsvis kan de ge lite njutning i folks vardag när försommaren kommer, säger Carl.

Smakerna som lanseras i dagligvaruhandeln är Citron, Jordgubb/Mynta och Päron/Ingefära.

Säljstart: v 16-20
Återförsäljare: Ica, Coop, City Gross samt Kiviks Musteris egna butiker
Cirkapris: 15-17 kr

För mer information, kontakta:
Carl Levinsson, produktchef Kiviks Musteri
carl.levinsson@kiviksmusteri.se
Tel. 0706-210 807

Ulrika Wistrand, kommunikationschef Kiviks Musteri
ulrika.wistrand@kiviksmusteri.se

Kiviks Musteri är ett svenskt familjeföretag i femte generationen som utvecklar, producerar och säljer produkter baserade på frukt, bär och grönsaker. Vi har funnits på Österlen sedan 1888 och är idag ett modernt livsmedelsföretag med en familjär företagskultur och stort engagemang för bygden. Hållbarhet och ansvar kommer naturligt för oss som företag i en naturnära miljö. Idag har Kiviks Musteri 200 engagerade medarbetare och omsätter ca 700 msk. Varje år kommer dessutom 220.000 personer till våra besöksmål i Kivik och på Solnäs Gård för att uppleva oss på plats.