Nu kan alla i Sverige tappa musten

Praktisk, snygg, miljöklok, hållbar... listan på fördelar kan göras lång. Men det är först nu som alla i hela landet kan få njuta av den uppskattade musten på bag in box. Kanske blir 2018 året då vi alla tappar must för glatta livet?

Årets Skörd Äppelmust från Kiviks Musteri är en omtyckt klassiker. Alla äpplen – skånska givetvis – plockas varsamt för hand, för att sedan pressas och därefter mustas. Kiviks Musteri är det första musteriet att nu kunna erbjuda äppelmust på bag in box till hela landet.

- Vår äppelmust är en uppskattad produkt och våra kunder har under en längre tid efterfrågat en större volym på förpackningen. Det glädjer oss att svensken uppskattar äppelmust. Därför har vi nu tagit fram denna 3 liters bag in box som har många fördelar; den håller länge även som öppnad och den är praktisk för gammal som ung att med lätthet tappa upp ett glas när man känner sig sugen på något gott. Men om den sen varar länge…, kan jag inte garantera, säger Mikael Adolfsson produktchef på Kiviks Musteri.

Innehållsförteckningen på förpackningen är kort. - Cirka 27 äpplen. Inget mer. Inga tillsatser, inga konstigheter, bara 100 % äpple att tappa upp och njuta av. Det tycker jag är äkta vardagslyx, säger Mikael.

Under förra året tog Kiviks Musteri fram en ny visuell identitet och förpackningsdesign med handmålade illustrationer som knyter an till det genuina musterihantverket. Årets Skörd-boxen pryds precis som 1 liters-förpackningen av stora vackra äpplen som tydligt berättar om innehållet.

Årets Skörd Äppelmust, 3 liter finns att köpa i dagligvaruhandeln.
Cirkapris: 89 kr.

För mer information kontakta:
Mikael Adolfsson, produktchef Kiviks Musteri AB
E-mail: mikael.adolfsson@kiviksmusteri.se

Kiviks Musteri förädlar frukt och bär. Vi vet hur man bäst bevarar den goda nyskördade smaken och värnar om allt som är bra i frukt och bär, om välbefinnande och en hållbar framtid – med fyra generationers samlade kunskap, hantverk och nyfikenhet.

I Kivik, där Österlen möter Hanöbuktens kritvita stränder, planterade Henric Åkesson 1888 de äppelträd som skulle bli Sveriges första yrkesmässiga fruktodling. Han lade samtidigt grunden till familjeföretaget Kiviks Musteri. Idag är platsen ett populärt besöksmål, med fler än 200.000 människor som varje år vill uppleva Musteributiken, Restaurang Kärnhuset, Äpplets Hus, Stinas Café, våra vackra trädgårdar och äppelodlingar. Kiviks Musteri driver också Solnäs Gård utanför Lund, en av Sveriges största fruktodlingar med gårdsbutik och café. Vi är idag Nordens ledande musteri med tillverkning i Kivik och Stenhamra.