Inspecta håller Ramirents Säkra lyft utbildningar

Inspecta håller Ramirents Säkra lyft utbildningar

Ramirent anlitar Inspecta som huvudleverantör av utbildningar inom säkra lyft- och mobila plattformar (lift). Ett rikstäckande avtal innebär att Inspectas utbildare är kursledare för Ramirents kurser över hela landet.

80 % av alla olyckor med last- och lyftredskap beror på felhantering av redskapen. Utbildning minskar risken för olyckor och tillbud. Ramirent satsar på utbildningar för kunder och egen personal och har därför sökt samarbetspartners som har en tydlig kvalitet, goda pedagogiska idéer och en långsiktighet i sitt arbete.

– Vi vill att våra partners har samma syn på utbildningars värde. Att Inspecta tidigt valdes ut beror på deras kompetens, historik och deras framtidsvision inom e-learning, säger Lars-Erik Kindström, utbildningsansvarig på Ramirent.

Att arbeta med lyftredskap innebär ett stort ansvar och en risk. Utbildning ger kunskap att hantera lyften. Inspectas utbildare är alla verksamma och erfarna lyftbesiktningsingenjörer. Det för att kunna ge relevant utbildning med både teorilektioner och praktiska diskussioner.

– Vi vet hur det fungerar i verkligheten och vi vet också vad du behöver kunna och ta hänsyn till för att kunna göra ditt jobb på ett säkert sätt, utan att riskera andras eller din egen säkerhet, säger Thomas Krüger, teknikområdeschef vid Inspecta.

Inspecta har många erfarna utbildare och besiktningsingenjörer runt om i landet och kan hålla utbildningar över hela Sverige.

För mer information kontakta gärna
Helejna Larsson, utbildningschef Inspecta 08-5011 3541
Lars-Erik Kindström, utbildningsansvarig Ramirent, 031-57 84 39
Irene Nettéus, utbildningskoordinator, 08-5011 3463

Ramirent är ett av Sveriges största maskinuthyrningsföretag och bland våra kunder märks företag inom såväl byggindustrin som övrig industri samt offentlig sektor. Våra kundcenter finns över hela landet, från Kiruna i norr till Trelleborg i söder. Ramirent AB ingår i den finska Ramirentkoncernen, som har verksamhet i 13 länder och är ett av Europas ledande företag inom maskinuthyrningsbranschen.