Anders Ringstedt från Seventy Agency förstärker team Klingit

Klingit vill få världens företag att se bättre ut med hjälp av digitala designverktyg. Nu förstärks teamet av Anders Ringstedt som börjar i rollen som COO på Klingit. Anders Ringstedt kommer närmast från designbyrån Seventy Agency men har även ett förflutet som managementkonsult.

– Det känns verkligen kul att få vara med så tidigt på Klingits resa, säger Anders Ringstedt. Jag har följt bolagets sedan starten under förra året och tycker modellen känns väldigt spännande och attraktiv.

Anders Ringstedt har bland annat varit COO och HR-chef på Seventy Agency samt tillförordnad VD för byråns nya satsning inom performance marketing. Anders Ringstedt kommer att förstärka Klingit med sina erfarenheter från att skala upp en verksamhet inom grafisk design.

– Jag tror att mina erfarenheter från byråvärlden och att expandera en kreativ verksamhet kommer att komma väl till pass i den tillväxtresa som Klingit ska göra under kommande år, säger Anders Ringstedt.

Rikard Hegelund, VD och medgrundare av Klingit, välkomnar Anders Ringstedt till teamet.

– Det känns hur bra som helst att en så pass erfaren person med gedigen branscherfarenhet väljer att hoppa på vår resa. Vi ser fram emot att arbeta med Anders och tillsammans bygga ett globalt företag.

Klingit grundades 2020 av Teddy Wold, Rikard Hegelund och Cem Arel med ambitionen att få världens företag att se bättre ut. Företaget erbjuder ett nytt sätt att producera och hantera grafisk design och marknadsmaterial. Bolaget tog tidigare i år in kapital från bland andra WiT Ventures, Sunit Mehortra och Frank Hollingworth.

Om Anders Ringstedt

Anders kommer senast från Seventy Agency där han varit COO sedan 2018 och bland arbetat med strategi, bygga upp interna strukturer och HR-funktionen samt varit tillförordnad VD för Seventys nya satsning inom performance marketing. Dessförinnan arbetade han som managementkonsult på Capgemini Invent med ansvar för att leda större strategi- och transformationsprojekt för klienter inom ett flertal olika branscher.

• grafisk design
  • startup

Klingit vill hjälpa världens företag att se bättre ut. Klingit erbjuder ett nytt sätt att hantera och producera grafisk design och marknadsmaterial som är anpassat för den digitala tidsåldern. Bolaget grundades år 2020 i Stockholm av Teddy Wold, Rikard Hegelund och Cem Arel.

Mer information om Klingit

Rikard Hegelund