Kings grundare tar plats i Klingits styrelse

Klingit vill få världens företag att se bättre ut. Nu förstärks styrelsen av namnkunniga branschveteranen Sunit Mehrotra som nu engagerar sig i Klingit tillsammans med affärspartnern Frank Hollingworth. Duon har bland annat grundat reklambyrån King och ligger bakom flera av Sveriges mest framgångsrika reklamkampanjer och varumärkeskoncept.

– Det känns väldigt spännande att vara med på Klingits resa, säger Sunit Mehrotra. Vi har noterat att branschen är i stark förändring nu, på grund av digitaliseringen och de förändrade kundbehov som den medför. Detta kommer bara att accelerera vilket gör att Klingits erbjudande ligger helt rätt i tiden och har framtiden för sig.

Sunit Mehrotra och Frank Hollingworth kommer att hjälpa bolaget med sina erfarenheter och sitt kontaktnät, såväl i Sverige som internationellt.

– Eftersom Klingit är skalbart kommer vårt internationella nätverk att komma väl till pass under bolagets utveckling, säger Sunit Mehrotra. Det finns så otroligt mycket att göra inom design och produktionsbranschen både här hemma, i Europa och globalt.

Rikard Hegelund, VD och medgrundare av Klingit välkomnar Sunit Mehrotra till styrelsen.

– Det känns jätteroligt att några av branschens mest framgångsrika företagsbyggare tror på vår idé, säger Rikard Hegelund. Vi får redan väldigt mycket input och inspiration och ser fram emot att det fortsätter att vara ett konstruktivt samarbete som hjälper till att bygga ett starkare, långsiktigt företag.

Klingit grundades 2020 av Teddy Wold, Rikard Hegelund och Cem Arel med ambitionen att få världens företag att se bättre ut. Företaget erbjuder ett nytt sätt att producera och hantera grafisk design och marknadsmaterial. Sedan tidigare finns förutom grundarna investmentbolaget WiT Ventures representerade i styrelsen genom Elias Jacobson.

• startup
  • grafisk design

Om Sunit Mehrotra och Frank Hollingworth

Sunit Mehrotra och Frank Hollingworth har arbetat i reklambranschen sedan 1980-talet. De har bland annat grundat reklambyrån King och skapat några av Sveriges mest uppmärksammade och hyllade reklamkoncept och varumärken, däribland för ICA, Clas Ohlson, Hennes & Mauritz, UD och Cancerfonden. Tillsammans investerar de numera även i nya, innovativa idéer och företag.

Om Klingit

Klingit erbjuder ett nytt sätt att hantera och producera grafisk design och marknadsmaterial som är anpassat för den digitala tidsåldern. Bolaget erbjuder tjänster inom produktion, hantering och implementering av grafiskt material och marknadsföring.

Mer information om Klingit

För kontakt med Klingit: