Spot On: Dansmusikens utmaningar – Avsnitt 1: Artisterna

Spot On: Dansmusikens utmaningar – Avsnitt 1: Artisterna

Nu släpper vi det första avsnittet i vår serie med fem korta filmer om den elektroniska dansmusikens utmaningar och möjligheter: Artisterna.

Vilka tankar har de om yrket som DJ, om publiken och framtiden? Se och lyssna till intressanta samtal för att låta dig beröras och inspireras.

Tillsammans med Export Music Sweden har Konstnärsnämndens internationella program för musik i samarbete med Project Commando producerat fem korta filmer som tar upp utmaningar och möjligheter inom den elektroniska dansmusiken. Till hjälp har vi musikjournalisten Ika Johanneson som intervjuar både svenska och utländska DJs, skivbolag, beslutsfattare, arrangörer och agenter inom genren.

Kommande datum och teman

• Release 1: Artisterna - måndag 11 april
  • Release 2: Politiken - torsdag 15 april
  • Release 3: Agenterna - tisdag 19 april