Nomninera en ung ledare!

Nomineringen till Kompassrosen är öppen!

Värdebaserat ledarskap skapar förutsättningar

Förebilder finns överallt. Det kan handla om mod från den som säger ifrån när någonting är fel, omtanke från den som bryr sig om andra eller handlingskraft från den som fortsätter kämpa. Vi tycker att dessa egenskaper beskriver en värdebaserad ledare. Någon som är nyfiken, vågar byta perspektiv och bidrar till en bättre värd.

Känner du någon som gör skillnad? Nominera en ung ledare på ungtledarskap.se senast den 31 januari så att vi kan lyfta dem. Nominera en ung ledare redan idag, du gör det genom att klicka här.

Vårens Kompassrosstipendiater fortsätter att växa, påverka och inspirera

Årets Kompassrosstipendiater fortsätter att växa, påverka och inspirera. På vår hemsida kan du läsa Aliya, Afnan, Louise och Andras blogginlägg där de beskriver sin första tid som Kompassrosstipendiat, du hittar inläggen här.

Workshop med Stiftelsen Ungt Ledarskap och årets Kompassrosstipendiater

Den 29 november arrangerar Stiftelsen Ungt Ledarskap en workshop på temat ”Ungt värdebaserat ledarskap – möjlighet att delta och förutsättningar att påverka”.

Tillsammans med årets Kompassrosstipendiater arrangerar Konungens Stiftelse Ungt Ledarskap en workshop med fokus på unga ledares möjligheter och förutsättningar att påverka sitt liv och sin omgivning. Workshopen lyfter frågeställningar kring framtidens unga hållbara ledarskap och hur vi skapar förutsättningar för detta. Eftermiddagen kommer att inspirera till mod, omtanke och handlingskraft för att göra skillnad.

Vi är väldigt glada att kunna erbjuda ett antal personer möjligheten att delta i workshopen. Om du önskar delta, maila info(a)ungtledarskap.se senast den 15 november och berätta lite om dig själv och vad du tror att du kan bidra med i workshopen, så återkommer vi den 16 november om du har fått en plats.

Följ oss i våra kanaler

För att inte missa det senaste på Stiftelsen Ungt Ledarskap – följ oss i våra kanaler där vi delar med oss kring vad som händer inom ämnet ungt värdebaserat ledarskap. Hjälp oss också att sprida nomineringskampanjen så att vi kan lyfta ännu fler unga ledare! Facebook och Linkedin.