Korshags tecknar centralt avtal med Coop

Coop väljer att fördjupa samarbetet med Korshags och utvidgar det tidigare lokala avtalet till ett rikstäckande avtal. Samtliga Coop butiker får i ett slag tillgång till ett brett premiumsortiment av rökt och gravad fisk, såser och röror.

- Det känns riktigt kul att ha fått förtroendet av Coop att utöka vårt samarbete, säger Jonas Selander, Försäljningschef på Korshags Food AB. Det tidigare lokala avtalet med Coop ersätts nu av ett centralt avtal vilket gör att våra produkter blir tillgängliga för samtliga Coop butiker i hela Sverige. Avtalet omfattar ett brett sortiment bestående av rökt och gravad fisk samt kompletterande såser och röror.

- Vi har medvetet fokuserat på att stärka närvaron inom dagligvaruhandeln under de senaste åren. Det nytecknade avtalet med Coop innebär att Korshags möjlighet att växa ytterligare inom dagligvaruhandeln stärks. Vårt mål är att med produkter av hög kvalitet och ett exklusivt exponeringsmaterial tillföra ett spännande premiumalternativ och bygga tillväxt i en kategori med behov av förnyelse, säger Jonas Selander.

Avtalet som börjar gälla i september innebär att 42 artiklar listas centralt inom Coop och att samtliga 665 Coop butiker får tillgång till Korshags sortiment.