Sezgin Kadir invald i Energiföretagens styrelse!

Sezgin Kadir invald i Energiföretagens styrelse!

Kraftringens vd Sezgin Kadir är nu en del av Energiföretagens nya styrelse. Energiföretagen Sverige är en branschorganisation som samlar nära 400 företag som producerar, distribuerar, säljer och lagrar energi. Styrelsen svarar för föreningens organisation och förvaltningen av föreningens angelägenheter.

- Jag ser framemot att bidra med mitt och Kraftringens perspektiv i styrelsens fortsatta arbete. Tillsammans ansvarar vi för en framtidsbransch som har en avgörande roll för att lösa vår tids klimatutmaning, säger Sezgin Kadir vd och koncernchef för Kraftringen.

Energiföretagens styrelse 2021 - 2022

Ordförande: