SNS satsar på forskningsprojekt om energiomställningen

SNS satsar på forskningsprojekt om energiomställningen

Kraftingens vd Sezgin Kadir är en av referenspersonerna i SNS Centre for Business and Policy Studies treåriga projekt med fokus på energiomställningen. Bland de områden som står högt på listan att belysas är elektrifiering och elmarknadens funktionssätt, vilken roll hushåll och företag ska ha i ett framtida energilandskap, hur energisystemets olika aktörer och delar kan samverka och integreras, geopolitiska konsekvenser av energiomställningen och energisystemets roll för svensk konkurrenskraft. SNS Centre for Business and Policy Studies samlar samhällsengagerade personer i näringsliv, politik, offentlig förvaltning och forskning.