Sylvia Michel - Årets påverkare

Sylvia Michel, Kraftringens vd och koncernchef, har utsetts till ”Influencer of the Year” inom energisektorn.

- Jag är mycket stolt över att ha mottagit denna utmärkelse. Jag ser det som en bekräftelse på att den hållbarhetsresa vi påbörjat med Kraftringen, där vårt fokus är energi för framtida generationer, ligger i tiden och är förhoppningsvis inspirerande för andra i branschen, säger Sylvia Michel.

Sylvia Michel vann utmärkelsen med motiveringen att hon har ett långsiktigt tänk och arbete i en annars trögrörlig bransch. Under 2013 har Kraftringen, bland mycket annat, fördjupat samarbetet med Lunds Tekniska Högskola, byggt det biobränsleeldade kraftvärmeverket i Örtofta och tecknat en unik avsiktsförklaring med Region Skåne där Kraftringen ska bidra till att man når sina högt satta miljömål till 2020.

- Vi tänker även fortsättningsvis jobba för att hålla en hög profil inom hållbarhetsfrågor. Lund är i en unik position att vara föregångare inom området hållbar stadsutveckling, och när den nya stadsdelen Brunnshög tar form så kommer vi att ha många spännande energilösningar att lyfta fram, fortsätter Sylvia Michel. Energibranschen måste vara pådrivande inom omställningen till det hållbara samhället, och vi har under året arbetat mycket med att lyfta och belysa vikten av detta hos såväl branschen som hos politiker och andra beslutsfattare.

”Influencer of the Year” inom energisektorn tillkännagavs under evenemanget StrategiTorget Energi den 22 januari i Stockholm. Management Events organiserar årligen detta forum i syfte att lyfta personer som bidrar till framgång och påverkar en sektor eller företag på ett positivt sätt.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Sylvia Michel, vd och koncernchef Kraftringen
010-122 70 11, sylvia.michel@kraftringen.se

Michael Widing, pressansvarig på Kraftringen
010-122 72 45, michael.widing@kraftringen.se

Kraftringen är ett energibolag med ambitionen att leda utvecklingen av framtidens energi. Vi tar ansvar för att använda naturresurser så effektivt som möjligt genom att fokusera på lokala energilösningar som både skapar stora miljövinster och bidrar till en hållbar tillväxt i regionen.  Kraftringen ägs av kommunerna Lund, Eslöv, Hörby och Lomma och har cirka 300 000 energikunder och runt 400 medarbetare. Läs mer på www.kraftringen.se