KRAV expanderar

KRAV söker två nya medarbetare: en kundansvarig för förädlings-och importföretag och en regelutvecklare med inriktning mot djurhållning.

I dag arbetar 18 personer på KRAVs kontor i centrala Uppsala med regelutveckling och information om KRAV-märket.

–  KRAV expanderar och därmed behöver vi bredda vår kompetens, till exempel för att öka kunskaperna kring import, säger Staffan Carlberg, chef för Kundvård och Försäljning.

Kundansvarig för förädlings- och importkunder
I ditt arbete kommer du att fungera som service- och kontaktperson för KRAVs kunder inom livsmedelsförädling och import/införsel. Genom kommunikation och säljbesök ser du och hjälper till att lösa import- och förädlingsföretagens eventuella utmaningar med att vara eller bli KRAV-anslutna. Du vårdar och förstärker KRAVs nätverk inom livsmedelsbranschen, bland annat genom att medverka vid mässor och branschträffar runt om i Sverige och utomlands. Då detta är en ny befattning har du stor möjlighet att själv bidra till att utforma den. Ansökan senast 3/11-2011

KRAV söker Regelutvecklare med inriktning mot djurhållning
I ditt arbete kommer du att ha kontakter, i regelfrågor, med myndigheter, certifieringsorgan och andra regelägare både inom och utom landet. Du kommer också att ha kontakter med både KRAVs kunder i livsmedelskedjan, särskilt lantbrukare, och med konsumenter kring regelfrågor och KRAVs övriga verksamhet. Ansök senast 14/11-2011

Båda jobben är tillsvidareanställningar.

Lediga jobb
Om KRAV

Staffan Carlberg, Chef för Kundvård och Försäljning, 018 17 45 11
Lars Hällbom, Regelchef, 018 17 45 18

• Tillsammans med konsumenter, producenter och handeln har KRAV under 25 års tid drivit fram en ekologisk marknad i Sverige.
• I dag finns det cirka 4 000 KRAV-lantbrukare, 6 000 KRAV-certifierade produkter och drygt 500 livsmedelsföretag.
• All KRAV-produktion kontrolleras.