KRAV lyfter smaken

KRAV lyfter smaken

Ta tillbaka smaken! Så lyder KRAVs nya kampanj där smak och njutning står i fokus.

I dag lanserar KRAV sin nya kampanj ”Ta tillbaka smaken” med annonsering i flera livstilsmagasin och på ett femtiotal olika webbplatser.

– Med 25 år av gediget arbete för miljö och klimat är det hög tid att berätta om KRAV-matens höga kvalité och goda smak, säger Katarina Wolf, som sedan januari 2011 är ny chef för marknadskommunikation på KRAV.

KRAV hoppas att kampanjen ska få fler konsumenter att inse njutningen med KRAV-mat. Enligt KRAVs senaste Sifo-undersökning är det tydligt att den goda smaken är en stor anledning att köpa och rekommendera KRAV.

Enligt samma undersökning tycker konsumenterna också att det är viktigt att KRAV-märket baseras på expertkunskap och att KRAV-odling bidrar till biologisk mångfald.

– Just därför väljer vi att lyfta KRAV-mjölken som njutningsprodukt i vår annonskampanj. Den är god och KRAV-kor bidrar verkligen till att öka mångfalden, säger Katarina Wolf.

Kampanjen äger rum under fem veckor i början av sommaren och kommer då att synas med banners på 50 webbplatser och annonser i fem livsstilsmagasin.

I anslutning till annonskampanjen kommer kundvagnar i butiker i mellansverige att prydas av ”ta tillbaka smaken” affischer. Via krav.se finns också chansen att vinna en hotell-weekend på valfritt Scandichotell – om man klarar av KRAVs kluriga mjölktest förstås.

Ta tillbaka smaken: http://www.krav.se
Sifo-undersökningen: http://tinyurl.com/3g9xcas

Pressbilder:
Mejla: kristin.cooper@krav.se

Lars Nellmer, VD för KRAV, 018 17 45 01
Kristin Cooper, Pressansvarig, KRAV, 070 665 95 30

KRAV är Sveriges mest kända miljömärkning för mat. Vi utgår från den ekologiska grunden och ställer höga krav på bland annat god djuromsorg, socialt ansvar och minskad klimatpåverkan. KRAV-certifierad mat produceras utan kemiska bekämpningsmedel, konstgödsel och naturfrämmande tillsatser.

• Tillsammans med konsumenter, producenter och handeln har KRAV under 25 års tid drivit fram en ekologisk marknad i Sverige.
• I dag finns det cirka 4 000 KRAV-lantbrukare, 6 000 KRAV-certifierade produkter och cirka 540 importörer.
• All KRAV-produktion kontrolleras.