KRAVs nya VD kan livsmedelsbranschen och har ett stort varumärkeskunnande

Lars Nellmer tillträder som VD för KRAV den 1 januari. Han har mer än 25 års erfarenhet av marknadsföring av varumärken och har varit operativt ansvarig för varumärken som Absolut Vodka, Milda och Lätta. Som varumärkeskonsult i designbranschen har han bidragit till varumärken som Scan, Arla, Blå Band, Läkerol och Mariestads.

Lars har arbetat nio år med Absolut Vodka för Vin & Sprit AB, bl.a. som högsta ansvarig för marknadsföringen. Han har tidigare arbetat många år på en av de största varumärkes- och designbyråerna i Norden, The Brand Union (f.d Brindfors Enterprise). Han kommer direkt från ett eget företag som varumärkeskonsult.

- Mitt bidrag till KRAV är mitt varumärkeskunnande kopplat till livsmedelsbranschen. Jag har med åren även fått ett allt större intresse för miljöfrågor som lett till flera förändringar i mitt liv. Jag köper KRAV-märkta produkter, jag reser kollektivt, källsorterar och försöker spara energi.

Lars vill, liksom KRAVs styrelse, fokusera på de värden som särskiljer KRAV från andra varumärken och den affärsmässiga nyttan för KRAVs kunder.

Hans bakgrund är civilekonom med inriktning på marknadsföring.

- Jag värdesätter den trovärdighet som KRAV har byggt upp, något som jag själv fick uppleva styrkan av som varumärkeskonsult i designbranschen. Jag vill som VD och erfaren marknadsförare fortsätta att utveckla KRAVs relationer med alla goda krafter, såväl kommersiella som ideella, som verkar för hållbar konsumtion och produktion av livsmedel.

För vidare information, kontakta:

Lars Nellmer, VD från 1 januari 0700 - 41 99 30

Tove Engström, Presschef 070 - 655 41 06 eller 018 -15 89 00

Bilden på Lars Nellmer finns på följande adress:
http://www.krav.se/sv/Om-KRAV/Press/Bildarkiv/KRAVs-persona/ http://www.krav.se/sv/Om-KRAV/Press/Bildarkiv/Grundmarke/

För ytterligare information se även vår hemsida www. KRAV.se