Höstens första teatermatiné på Bristol

Friteatern på Bristol i Sundbyberg samverkar med Unga Örnar och vi kommer att under tre söndagar i höst bjuda in till både dock- och instrumentverkstad i samband med egna och gästspelande gruppers föreställningar. Utöver dessa tre tjuvstartar vi med vår egna "Den vackraste visan om livet självt... " där tre kringresande gamänger, Maestro, Putz och Schäfern, ska spela en fin konsert. Det är inte helt lätt att få till det denna dag, eller ärligt talat inte helt lätt att få till det någon dag över huvud taget. Trots alla blir det både roligt, musikaliskt och inte så lite tokigt. Dessutom passar föreställningen oerhört bra för både ung som gammal och helt oberoende av vilket språk en talar så förstår alla. Föreställningen är en hyllning till dom som i alla fall försöker. Vi firar höstens första matiné med ett extra långt extranummer - faktiskt en hel extra akt efter kaffepausen då vi fortsätter med musik och berättelser. Medverkande är Friteaterns Mats Nolemo, Peter Danielsson och David Odlöw. De har med sig ett antal akustiska instrument som gitarr, fiol, durspel, banjo, flöjt.

Övriga matinéer: Söndag 9 oktober kl.13.00 Dockteatern Tittut spelar Nasse - musikalen för barn 2-6 år och vuxna. I samband med den har vi dockteaterverkstad från klockan 11.00 i foajén. Söndag 20 november kommer kl.13.00 kommer Skottes musikteater och spelar "Adjö, herr Muffin" för barn 6-9 år, ungdomar och vuxna. Från klockan 11.00 finns det möjlighet att skapa små instrument i foajén. Slutligen söndag 4 december kl.13.00 spelar Friteatern "Den vackraste visan om livet självt..." men denna gång utan andra akt. Från klockan 11.00 har vi instrumentverkstad i foajén.

Vi ser fram emot en fin teatermatinéhöst som tack vare samverkan med Unga örnar kan ges med en låg entré.