​Lindesbergs Filmstudio fortsätter höstterminen med Lucky

​Lindesbergs Filmstudio fortsätter höstterminen med Lucky

Torsdag 26 september kl 19.00 fortsätter Lindesbergs Filmstudio höstterminen på Folkets Hus Bio i Lindesberg med ”Lucky” - en andlig resa där vi följer en 90-årig kedjerökande ateist och alla märkliga karaktärer som bor i hans avskilda lilla ökenstad.

LUCKY: Regi: John Caroll Lynch: Dramakomedi USA 2017 (88 min)

"Lucky" är en andlig resa där vi följer en 90-årig kedjerökande ateist och alla märkliga karaktärer som bor i hans avskilda lilla ökenstad. Efter att ha överlevt alla sina samtida vänner befinner sig den oerhört självständiga Lucky vid ett av livets vägskäl och beger sig ut på en andlig resa för att hitta sig själv och det ouppnåeliga: upplysning.

”Vackert och värmande om det oundvikliga slutet: I John Carroll Lynchs återhållsamma drama ”Lucky” spelar Harry Dean Stanton en 90-åring man som ställs öga mot öga med sin egen dödlighet.

Genom åren har vi kunnat se honom i ”Paris, Texas”, ”Repo Man”, ”Wild at Heart”, ”Alien” och sisådär ett hundratal filmer till. Att plocka ut Harry Dean Stantons viktigaste och mest minnesvärda roller är sannerligen ingen lätt uppgift. Huvudrollen som den kedjerökande ateisten Lucky blev hans sista – och ett mer passande avsked är svårt att föreställa sig.”

Som medlem i Lindesbergs Filmstudio får du under höstterminen 2019 se dessa åtta filmer + ta med en gäst på EN valfri film under terminen.

Lindesbergs Filmstudio är en del av Sveriges Förenade Filmstudios (SFF). Grundupplägget i filmstudiorörelsen är film i föreningsform vilket innebär att man måste vara medlem för att se Filmstudions filmutbud.

Höstterminen 2019 kostar ett medlemskap för vuxen 250 kronor. Ger tillträde till 7 filmstudiofilmer + 1 finsk extrafilm. Ungdom t o m 25 år alt vuxenstuderande betalar 150 kronor. Medlemskap löses i första hand genom inbetalning till bankgiro 174-4580 (ange namn, adress + ev. e-post) - i andra hand vid ditt första filmbesök.

Lindesbergs Filmstudio

En del av Sveriges Förenade Filmstudios (SFF) lindesberg.filmstudio.se