​Sista chansen idag (söndag) att skriva under brevet om biografen i Lindesberg

​Sista chansen idag (söndag) att skriva under brevet om biografen i Lindesberg

Idag (söndag 28 oktober) är sista chansen att skriva under det öppna brevet om biografverksamheten som kommer att skickas till Tillväxtutskottet i morgon (måndag 29 oktober).

• Ni 418 personer som redan skrivit under uppropet - TACK för er medverkan! Vi kommer att genom lindekultur.se hålla er informerade om hur det går.
  • Ni som ännu inte skrivit under uppropet - skicka ett mail till info@lindekultur.se med uppgift om ditt namn + bostadsort (postadress) senast söndag 28 oktober.

Sprid och dela gärna detta till dina kontakter.

Vad står partierna i biograffrågan?

Socialdemokraterna, Centerpartiet och Moderaterna har genom sitt beslut i Tillväxtutskottet visat var de står i biograffrågan (de vill lägga ut Folkets Hus Bio på entreprenör). Sverigedemokraterna har genom sin reservation i Tillväxtutskottet visat att de vill att det kommunala bolaget Besök Linde AB tar över verksamheten. Men vad tycker de andra partierna? Svara gärna genom mail till info@lindekultur.se.

Biograffrågan i Lindesberg i andra mediakanaler:

Länsradio med Martin Dyfverman och Monica Wahlgren i studion intervjuade och diskuterade biografverksamheterna i Lindesbergs kommun (Frövi och Lindesberg) i fredags (26 oktober).

Fredagskrönikören Tomas Källberg på 24i.se har följt turerna kring biografen i Lindesberg – och den i Frövi, och förstår inte varför skattepengar ska subventionera filmtittande.