Under våren planerar KungSängen att gå från pop-up till permanent butik i Ängelholm.

KungSängen går från pop-up till permanent butik i Ängelholm

I juni i år öppnade KungSängen dörrarna till sin andra popup-butik, denna gång i Ängelholm. Planen var att den tillfälliga butiken skulle hålla öppet minst till årsskiftet, men efter en lyckad sommar och höst har företaget nu bestämt sig för att låta butiken stanna permanent.

Detta är ännu ett steg i KungSängens tillväxtfas, som har bidragit med ett stort antal nya och uppfräschade butiker under 2019 och 2020. Enligt planen ser inte heller 2021 ut att bjuda på något lägre tempo. Redan under det första kvartalet finns det planer på expansion på flera platser i landet. En av dessa är just Ängelholm.

Jesper Bendtzen, regional försäljningschef, ser en stor efterfrågan i området kring Ängelholm och tror därför starkt på butikens nya permanenta roll i staden.

- Det känns så klart superroligt att vårt popup-test har varit så välkomnat och uppskattat i Ängelholm att det mynnar ut i en permanent butik. Baserat på det besöksintresset vi har haft i butiken och intresset som finns för våra produkter, ser vi att det finns ett tydligt underlag för att vi ska finnas i Ängelholm.

Utvecklingen från pop-up till permanent innebär en del förändringar för butiken. Bland annat kommer lokalerna att byggas om i enlighet med KungSängens butikskoncept. Den nya permanenta statusen innebär även ökade möjligheter att anpassa sortimentet efter vad just Ängelholmskunderna söker, något som Jesper Bendtzen tror kommer öka intresset för butiken ytterligare.

- Vi ser att den generella Ängelholmaren gillar vårt sortiment. Vi får många positiva kommentarer i butiken om att de gillar oss och våra produkter. Därför ser vi fram emot att få en permanent bas där vi kan erbjuda Ängelholm med dess omnejd våra sängar och sovrumstillbehör. Det innebär också att vi kommer kunna anpassa sortimentet efter just den lokala efterfrågan, förklarar Jesper.

KungSängen har sedan 1998 försett svenska folket med kvalitativa och sköna sängar. Med egen fabrik i Enköping där varje säng tillverkas, och butiker från Svågertorp i söder till Sundsvall i norr är KungSängen en av Sveriges största sängkedjor. KungSängen finns även som e-handel: www.kungsangen.com