Privata sängprovningar är ett nytt, tryggt alternativ för KungSängens kunder.

KungSängen satsar på privata sängprovningar

KungSängen lanserar nu en helt ny tjänst för sina kunder, där de erbjuds möjligheten att boka en privat sängprovning i butik. Detta innebär i praktiken att kunden under ett förbokat besök är helt ensam i butiken, tillsammans med sin säljare.

Konceptet har tagits fram av företagets ledning för att ge kunderna möjligheten till professionell hjälp med sitt sängval, samtidigt som de befinner sig i en säker butiksmiljö. KungSängens VD, Peter Gustafsson, förklarar att det är viktigt för företaget att ta hänsyn till dagens rådande omständigheter och rekommendationer, samtidigt som de vill fortsätta erbjuda sina kunder högklassig service.

- Vi tar den aktuella situationen på största möjliga allvar, och gör allt vi kan för att erbjuda våra kunder en säker miljö i våra butiker. Vi arbetar kontinuerligt utifrån Folkhälsomyndighetens riktlinjer, och just nu uppmanas allmänheten att undvika platser där många människor samlas. Därför hoppas vi att privata sängprovningar kan vara en lösning som ger våra kunder den hjälp de behöver utan att bidra till ökad smittspridning, säger Peter.

Den nya tjänsten lanseras den 20 november och gäller alla KungSängens butiker. För att boka privat sängprovning kan kunden antingen kontakta sin lokala butik via telefon eller göra en intresseanmälan direkt på företagets hemsida. VD Peter Gustafsson är positivt inställd till det nya konceptet, och tror att privata butiksbesök är en effektiv lösning som kan öppna upp för de kunder som annars inte hade velat besöka butikerna.

- Vi tror och hoppas att vår nya tjänst kan öppna dörrarna för alla våra kunder, oavsett om de befinner sig i riskgrupp eller inte. Våra butiker är förvisso luftiga och har sällan många personer inne samtidigt, men som situationen ser ut idag har vi full förståelse för att många väljer att undvika traditionella butiksmiljöer. Med privata provningar som det senaste tillskottet bland våra åtgärder kan vi erbjuda kunden en trygg upplevelse på alla plan, avslutar Peter.

KungSängen har sedan 1998 försett svenska folket med kvalitativa och sköna sängar. Med egen fabrik i Enköping där varje säng tillverkas, och butiker från Svågertorp i söder till Sundsvall i norr är KungSängen en av Sveriges största sängkedjor. KungSängen finns även som e-handel: www.kungsangen.com